fredag 30 januari 2009

Därför har jag börjat blogga

Jag känner att jag behöver uttrycka mig offentligt och få göra min röst hörd. Den här känslan har framkommit alltmedan jag följt "gömdagate" och hur jäkla illa hela den här soppan har skötts av våra traditionella media. Gammelmedia, jag fnyser av förakt över hur ni, framförallt expressen, aftonbladet och DN, sköter ert journalistiska uppdrag. Hur tänker chefredaktör och ansvarig utgivare på expressen när de låter Liza Marklund fortsätta skriva skit i tidningen? LM:s förtroende som journalist, författare och politisk-agenda-skapare är kört i botten. I alla fall här framför min skärm och mitt tangentbord. Den människan har, enligt min mening, missbrukat sin makt genom sitt journalistiska uppdrag och skadat individer genom sina lögner i krönikor, tv-soffor och böckerna gömda, asyl och paradiset.

För er som funderar över om jag har alla hästar hemma i stallet så kan ni kolla in den här sidan:
http://lizamarklund.info/Huvudsida

Här är den artikel som fick mig att engagera mig aktivt och starta den här bloggen:
http://www.newsmill.se/artikel/2009/01/15/sa-odelade-marklunds-artiklar-mitt-liv

Mikael, den kvarlämnade sonen berättar om sin syn på gömda och Liza Marklund bl a:
www.youtube.com/watch?v=LjYmqHyPyGc

Så, jag börjar med det. Känns skönt att agera aktivt och skriva av sig. Jag vill tillägga också att jag inte läst några av de inblandade böckerna. Allt jag vet om "gömdagate" har jag förvärvat genom tidningsartiklar, bloggar, tv och klipp på youtube. Samt i samtal med min fästmö som läst Gömda, Asyl och Mia Sanningen om Gömda.

Mvh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar