söndag 15 februari 2009

Liza Marklund har gjort en bra sak för mig

Om det inte vore för Liza Marklund och hennes författarskap hade jag aldrig tagit steget in i bloggvärlden. Eller så hade det möjligtvis tagit mig längre tid att upptäcka den. Om det inte vore för att många jag känner hade läst hennes böcker så hade jag aldrig blivit uppmärksammad på hennes författarskap. Om det inte vore för att min sambo ibland fördriver tiden på familjeliv hade hon och jag långt senare, eller aldrig, blivit uppmärksammade på Monica Antonssons bok. "Mia - Sanningen om Gömda". Min sambo beställde boken och ändrade uppfattning om Marklunds författarskap, började följa antonssons blogg och jag drogs lite motvilligt med i fascinationen. Jag har intresserat mig för hur media fungerar från och till ända sen jag läste Dan Josefssons bok "Välkommen till dramafabriken, en avslöjande granskning av nyhetsindustrin". Det är en bok som jag varmt rekommenderar för den som är intresserad av att få inblick i hur mediaindustrin i Sverige fungerar. På http://josefsson.net kan du kolla in vad denne kompetente journalist gjort i övrigt.
Hur som haver, om det inte vore för Marklund hade jag alltså inte kommit i kontakt med bloggar som exempelvis:
monicaantonssons blogg
daddys blogg
ann helena rudbergs blogg
ramona franssons blogg

Det här är jag glad för. Men det är också det enda som jag är glad för gällande Liza Marklunds författarskap, politiska projekt och hennes så kallade journalistik. Som min mor brukar säga; det gäller att se det positiva i tillvaron, så jag försöker ta fasta på det. ;)

För övrigt så har jag en ganska skön söndag här hemma då jag spelat lite pro evo på min xbox med min kompis anders, gjort ett grupparbete till plugget och surfat runt och lämnat lite elektroniska spår på de bloggar jag följer.

Fridens!
/Danne

1 kommentar:

  1. Tack donalce,

    Jag uppskattar din kommentar på min blogg som berättade om ven som styr Newsmill. Det är helt underbart med bloggare som är fullständigt fria. Vi borde bilda kedja.
    Hälsa din fru.
    mvh
    Ramona Fransson

    SvaraRadera